Site Loader

Oglądalność Eurowizji Junior 2019 była bliska potrojenia oglądalności zeszłorocznej edycji konkursu! Europejska Unia Nadawców ogłosiła statystkę obejmującą ilość widzów 17. Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci w Gliwicach. Gdzie najchętniej oglądano wydarzenie zorganizowane przez TVP?

Europejska Unia Nadawców (EBU) ogłosiła, że średnia oglądalność Eurowizji Junior 2019 wyniosła 11,6 miliona widzów, co stanowi wzrost o 240% w porównaniu z ubiegłym rokiem (3,4 miliona). Średni udział konkursu na rynku wyniósł 9,1% – jest to wzrost o ponad połowę (57%) w stosunku do ostatnich lat. Konsultacje z poszczególnymi krajami ujawniły, że wśród 13 z 16 nadawców publicznych odnotowano wzrost zainteresowania Eurowizją Junior. Niemal połowę jej widzów stanowili Polacy, a na podium znaleźli się Rosjanie z rekordową oglądalnością od 2011 roku i Hiszpanie. Poniżej przedstawiamy dostępne dane odnośnie oglądalności Eurowizji Junior 2019 w poszczególnych państwach:

  • Polska – 5,6 miliona
  • Rosja – 2,2 miliona
  • Hiszpania – 1,5 miliona
  • Francja – 979 tysięcy
  • Portugalia – 350 tysięcy
  • Holandia – 252 tysiące
  • Włochy – 42 tysiące
  • Walia – 20 tysięcy
  • kanał Junior Eurovision Song Contest – 1,3 miliona (do tej pory)

Takie wyniki są rekordowe; wyższą oglądalność Eurowizja Junior osiągnęła jedynie w 2006 roku, kiedy w Bukareszcie triumfowały Siostry Tołmaczowe z Rosji. Zanotowano także ogromny skok popularności konkursu wśród jego najmłodszych widzów! 11,4% widzów stanowiły dzieci w wieku 4-14 lat (181% dotychczasowej średniej), a 10,5% widzów stanowiły osoby w wieku 15-24 lat (142% dotychczasowej średniej).

Silny napływ zainteresowania odczuły także oficjalne social media Eurowizji Junior. W trakcie eurowizyjnego tygodnia ilość obserwujących na Instagramie wzrosła o 78% – insta story obejrzało 10 milionów różnych osób, na Twitterze aktywność urosła o 59%, a na Facebooku konkurs śledziło ok. 2,5 miliona osób.

Eurowizja Junior 2019 była siedemnastą edycją największego konkursu muzycznego dla dzieci na świecie i drugiego największego eventu organizowanego przez Europejską Unię Nadawców. Konkurs pod hasłem “Share the joy” Telewizja Polska zorganizowała w Arenie Gliwice na Śląsku, a jego prowadzącymi zostali Ida Nowakowska, Olek Sikora i Roksana Węgiel – ubiegłoroczna zwyciężczyni. Reprezentująca Polskę Viki Gabor zajęła 1. miejsce ze swoją piosenką “Superhero”, dzięki czemu Polska stała się pierwszych krajem, który wygrał dwie edycje z rzędu. Wciąż czekamy na informację, gdzie konkurs powędruje za rok!

Czy Eurowizja Junior 2019 stanie się przełomowa i sprawi, że konkurs będzie jeszcze popularniejszy? Czy sukces w wynikach oglądalności pomoże Polsce w ponownej organizacji show? Czekamy na Wasze opinie!

źródło: junioreurovision.tv, eurovoix.com 

Kamil Polewski

Mam 17 lat, a Eurowizję oglądam od dziecka - pierwszy konkurs, który pamiętam, to 2006 rok i występ Anny Vissi. Fanem stałem się w 2014 roku, a już dwa lata później śledziłem Eurowizję bardzo dogłębnie. Moje ulubione utwory to "1944", "Arcade" i "Quedate conmigo". Na co dzień jestem uczniem klasy społeczno-prawnej I LO w Inowrocławiu, interesuję się polityką, geografią i historią, a także językami obcymi i Skandynawią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *