Znamy oglądalność finału Eurowizji 2018! Jak wypadła ona na przestrzeni poprzednich lat?

Finał Eurowizji 2018 miał miejsce w ubiegłą sobotę – tj. 12 maja 2018 roku. Netta z Izraela od samego wydania utworu „Toy” była faworytką do zwycięstwa. Tym samym wygrywając w Lizbonie, przed zapełnioną Altice Areną zapewniła swojemu krajowi już czwartą wygraną w historii.

Natomiast Polakom nie udało się dostać do finałowej stawki. Gromee i Lukas Meijer z utworem „Light Me Up” zajęli 14. miejsce w drugim półfinale, co nie dało im przepustki do występu na sobotnim koncercie. Jak zatem wypadła oglądalność wielkiego finału, bez naszych przedstawicieli?

Według www.wirtualnemedia.pl jest to najsłabszy wynik oglądalności w ostatnich latach. Nie jest to bezpośrednio spowodowane tym, że nie znaleźliśmy się w finale, ponieważ podobna sytuacja miała miejsce w 2005, 2006, 2007, 2009, 2010 i 2011 roku. Dlaczego jednak to w 2018 roku wynik mógł być najsłabszy?

Występ Donatana, Cleo i naszych słowianek, podczas Eurowizji w 2014 roku, która ściągnęła przed telewizory największą ilość odbiorców w ostatnich latach.

Gromee i Lukas Meijer podczas pobytu w Lizbonie

Jednym z czynników niskiej oglądalności może być coraz bardziej malejąca popularność TVP ze względów politycznych. Jednak bardziej realnym powodem, może być rosnąca aktywność Polaków w internecie i mediach społecznościowych. Zarówno półfinały, jak i finał były transmitowane w serwisie YouTube, na kanale Eurowizji i w platformie TVP VOD. Ta druga niczym się nie różniła od tej wersji transmitowanej w TV, bo była również z polskim komentarzem.

Nagranie transmisji drugiego półfinału Eurowizji 2018, w którym wystąpili reprezentanci Polski – Gromee i Lukas Meijer.

 

Obrazek wyróżniający: wikipedia.com

Komentarze z Facebooka

Przejdź do paska narzędzi