Niedzielny Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci dobiegł końca. Po raz pierwszy po zwycięstwo w owym konkursie sięgnęła Polska, a to za sprawą młodej Roksany Węgiel (zwyciężczyni ostatniej edycji “The Voice Of Poland”). Możemy więc stwierdzić, że wybór wewnętrzny, który padł na “Roxie” był prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Ale co możemy powiedzieć o samej oglądalności konkursu w naszym kraju?

W tym roku postanowiono, że transmisja jest zostanie przeniesiona na kanał dziecięcy TVP ABC. Podliczając wszystkie liczby, finał w TVP ABC, TVP Polonia i TVP HD obejrzało łącznie 420 tys. widzów, co stanowiło tylko 3% w ogólnym udziale w rynku telewizyjnym wśród widzów. Największą ilość widzów przyciągnął kanał TVP ABC (270 tys. osób), na drugim miejscu TVP HD (85 tys. widzów), a ostatnie miejsce zdobyła transmisja na kanale TVP Polonia (64 tys. widzów). Jeśli chodzi o porównanie tych wyników do poprzednich trzech edycji, to jest to zdecydowanie najsłabszy wynik. Stacja postanowiła jednak nadrobić osłabiony wynik, dlatego też na kanale TVP2 również pokazano relację z niedzielnego konkursu. Nieoficjalnie podaje się, że powodem zmiany kanału do TVP ABC była transmisja skoków narciarskich. Pozostaje nam mieć jednak nadzieję, że w wypadku organizacji przyszłorocznego JESC w Polsce, TVP zdecyduje się jednak na transmisję na “pierwszym” lub “drugim” kanale.

Jednak jak wiemy, nie tylko Polska odnotowała swój tegoroczny spadek oglądalności. Włosi odnotowali wynik o 2 tysiące słabszy w porównaniu do ubiegłego roku. W Holandii zainteresowanie konkursem spadło aż o 60 tysięcy osób. Jednak jak wiemy, Eurowizja to ciągle wzloty i upadki dosłownie w każdej jej dziedzinie. Wzrostem oglądalności może się pochwalić Portugalia (o 67 tysięcy osób), a także Francja, która “królowała” jeśli chodzi o telewizyjne liczby – aż 1,16 mln widzów śledziło poczynania młodziutkiej Angeliny. Dobry wynik zanotował także debiutujący Kazachstan, który zajął szóste miejsce w ogólnej stawce.

 

Komentarze z Facebooka