Ponad 52 miliony razy odtworzono na oficjalnym kanale YouTube Eurovision Song Contest piosenki biorące udział w tegorocznej Eurowizji. Przygotowaliśmy dla Was statystykę najchętniej oglądanych i najlepiej ocenianych propozycji!

Liczba wyświetleń pod oficjalnymi teledyskami bądź występami (w przypadku dwóch filmów wzięto pod uwagę ten z większą ilością odsłon):

  1. 🇳🇱Holandia – 5,14 mln
  2. 🇲🇹Malta – 4,81 mln
  3. 🇦🇲Armenia – 4,16 mln
  4. 🇪🇸Hiszpania – 2,67 mln
  5. 🇨🇭Szwajcaria – 2,47 mln
  6. 🇮🇹Włochy – 2,20 mln
  7. 🇷🇺Rosja – 1,87 mln
  8. 🇸🇪Szwecja – 1,84 mln
  9. 🇫🇷Francja – 1,67 mln
  10. 🇧🇪Belgia – 1,50 mln
  11. Azerbejdżan – 1,32 mln
  12. Cypr – 1,29 mln
  13. Niemcy – 1,28 mln
  14. Portugalia – 1,23 mln
  15. Australia – 1,23 mln
  16. Białoruś – 1,21 mln
  17. Macedonia Północna – 1,18 mln
  18. Litwa – 1,06 mln
  19. Grecja – 1,01 mln
  20. Islandia – 931 tys.
  21. Izrael – 896 tys.
  22. Norwegia – 863 tys.
  23. 🇵🇱Polska – 804 tys.
  24. Albania – 725 tys.
  25. San Marino – 725 tys.
  26. Estonia – 688 tys.
  27. Chorwacja – 621 tys.
  28. Rumunia – 611 tys.
  29. Irlandia – 588 tys.
  30. Wielka Brytania – 582 tys.
  31. Finlandia – 554 tys.
  32. Słowenia – 554 tys.
  33. Serbia – 551 tys.
  34. Czarnogóra – 499 tys.
  35. Austria – 480 tys.
  36. Dania – 449 tys.
  37. Mołdawia – 447 tys.
  38. Łotwa – 436 tys.
  39. Czechy – 405 tys.
  40. Węgry – 373 tys.
  41. Gruzja – 335 tys.

Ilość łapek w górę na tle wszystkich ocen:

  1. 🇮🇹Włochy – 94,66%
  2. 🇨🇭Szwajcaria – 94,04%
  3. 🇧🇪Belgia – 93,75%
  4. 🇬🇷Grecja – 92,68%
  5. 🇲🇹Malta – 92,07%
  6. 🇪🇪Estonia – 91,91%
  7. 🇳🇱Holandia – 91,55%
  8. 🇦🇿Azerbejdżan – 90,91% =
  9. 🇨🇾Cypr – 90,91% = 
  10. 🇱🇹Litwa – 90,91% =
  11. 🇷🇴Rumunia – 90,91% =
  12. Słowenia – 89,22%
  13. Albania – 89,04% =
  14. Norwegia – 89,04% =
  15. Serbia – 88,66%
  16. Dania – 88,37%
  17. Węgry – 88,04%
  18. Armenia – 87,82% =
  19. Hiszpania – 87,82% =
  20. Irlandia – 87,80%
  21. Czechy – 87,72%
  22. Rosja – 87,55%
  23. Łotwa – 86,90%
  24. Wielka Brytania – 86,81%
  25. Francja – 86,15%
  26. Szwecja – 85,53%
  27. Izrael – 84,66%
  28. Macedonia Północna – 83,70%
  29. Czarnogóra – 83,54%
  30. San Marino – 83,33%
  31. 🇵🇱Polska – 82,93%
  32. Mołdawia – 80,65%
  33. Portugalia – 79,37%
  34. Finlandia – 78,95%
  35. Islandia – 73,86%
  36. Chorwacja – 71,19%
  37. Niemcy – 70,35%
  38. Austria – 67,45%
  39. Gruzja – 65,00%
  40. Australia – 64,52%
  41. Białoruś – 54,95%

Łącznie wszystkie piosenki obejrzano 52 241 659 razy (stan na 10.00 dn. 12.04.2019). Najwięcej tych wyświetleń, bo ponad 5,13 miliona, przypadło reprezentantowi Holandii – Duncanowi Laurencowi. W pierwszej trójce plasują się także Michela Pace z Malty oraz Srbuk z Armenii. Zespół Tulia, który reprezentuje Polskę, ma na swoim koncie 804,5 tysiąca wyświetleń, co plasuje utwór “Pali się” na 23. miejscu. Z kolei jeśli weźmiemy pod uwagę oceny poszczególnych propozycji, prym wiedzie Mahmood z Włoch: na 41200 ocen, 39000 stanowią łapki w górę – jest to aż 94,66%. W pierwszej trójce zmieścili się także reprezentanci Szwajcarii i Belgii. Polska piosenka uzyskała 20,5 tysiąca, z czego 17 tysięcy, czyli 82,93%, stanowią łapki w górę. Stawia to Tulię na 31. miejscu. Najmniej odtwarzana piosenka to propozycja gruzińska, a najmniejszą liczbę łapek w górę w stosunku do łapek w dół zebrała Białoruś. W pierwszej dziesiątce obu rankingów znalazły się: 🇳🇱Holandia, 🇨🇭Szwajcaria, 🇲🇹Malta, 🇮🇹Włochy oraz 🇧🇪Belgia! 

Jak myślicie – czy ilość lajków i wyświetleń trafnie przewiduje piosenki, które w maju w Tel Awiwie osiągną sukces? Podzielcie się przemyśleniami!

źródło: youtube.com/EurovisionSongContest

Komentarze z Facebooka